15 helmikuuta 2015

WEEK 7

Mitäpäs kaikkea sitä tapahtuikaan tällä viikolla? Aika sellainen perus rauhallinen viikko, mutta jaetaan silti sen tapahtumia vähän.

 Maanantai ja tiistai oli koulusta vapaata, joten työstin etänä artikkelianalyysia ja siihen kuuluvaa PowerPoint esitystä. Keskiviikosta en muista paljoakaan, joten mitään sen kummempaa ei varmaan tapahtunut. Tortaiaamuna olin jännityksestä kankeana, sillä edessä oli artikkelianalyysin etsittäminen yksin luokan edessä - englanniksi. Mulla on tapana aina vähän jännittää esityksiä, mutta tällä kertaa jännitys tuntui vielä pahemmalta. Jännitin aihetta mistä puhuin, täysin uusien ihmisten edessä puhumista ja englannin kielen sulavuuttani. Päätin lieventää jännitystäni haukkaamalla vähän happea, joten kävelin kouluun. Ilma oli aamulla nimittäin tosi kaunis, taivas oli kirkkaan sininen ja aurinko paistoi. En muista paljoaakaan siitä mitä puhuin - muistan vain opettajan nyökyttelevän päätään hyväksynnän merkiksi, joten eiköhän se ihan nappiin mennyt. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Esityksen jälkeen suuntasin kaupunkiin ja ajattelin palkita itseni uusilla balleriina kengillä, mutta tulin sitten järkiini ja päätin jättää uusien kenkien hankinnan keväämmälle. Illalla palkitsin itseni hieman järkevämällä tavalla - katsoin loisto elokuvan, värjäsin hiukset ja söin ruoaksi lohta!


Perjantaina oli taas vapaata ja mä käytin tilaisuuden hyväkseni ja nukuin melkein puoleen päivään. Päivälle ei ollut oikeastaan mitään suuria suunnitelmia, mutta illalla lähdettiin tyttöjen kanssa kohti keskustaa ja Fifty Shades of Greyn ensi-iltaa. Ennen elokuvaa käytiin tietenkin ostamassa irtokarkkeja, jotka jäivät ihme kyllä melkein syömättä (sinä iltana). Leffa itsessään oli mun mielestä ihan okei. Vähän liian lälly siihen verrattuna mitä kaikkea kirjoista olen kuullut. Leffateatteri oli muuten Suomen Finnkinoihin verrattuna rotanloukku. Penkit olivat kamalan ahtaat, käytävät sitäin ahtaammat ja valkokankaan edessä roikkuvista verhoista tuli vahvasti mieleen 80-luku. Ennen leffan alkua lipuntarkastaja tuli muistuttamaan roskista ja toivotti samalla kaikille hyvää ystävänpäivää ja hyvää leffaa - se oli mun mielestä jotenkin todella hellyyttävää, koska sellaista ei Suomessa ikinä näe. Ihan kiva elämys siis kokonaisuutenaan.


Lauantaina mulla ei ollut ohjelmassa yhtään mitään. Siivoilin ja pesin pyykkiä, laitoin ystävänpäiväviestejä rakkaimmille ja hengailin tyttöjen kanssa, kun ne valmistautui yöhön. Tytöt lähti vähän ennen yhtätoista baariin. Mulla sen sijaan oli T:n kanssa Skypetreffit! Melkein kolme tuntia hurahti höpötellessä niitä näitä ja sen jälkeen mua kutsuikin jo oma sänky ja taas kerran - pitkät unet.


Tänään saatiin taas nauttia ihanan aurinkoisesta ilmasta, joten mun oli pakko lähteä kävelylle. Yli puolitoista tuntia käppäilin ympäri Gävleä musiikit korvissa pauhaten. Oli ihanaa. Muuten sunnuntai kului rentoilessa - katsottiin tyttöjen kanssa leffa, soitin Skype puhelun parhaan kaverin kanssa ja tein ensimmäistä kertaa ruoaksi kanaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti